(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je
Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho,
a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto
Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich
spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä
zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č., Zákon č. 40/1964 Z.z.
Občiansky zákonník v platnom znení, s výnimkou uvedenou v bode
4.4. tohto Reklamačného poriadku, ktorý upravuje právny vzťah medzi
Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení
spotrebiteľa.
1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@lenkastyle.sk
Tel. č.: +421911305313
1.3. Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
Lenkastyle/VDS GARANT s.r.o., Dom Alexandra Lombardiniho, Horný Val 9/19,
010 01 Žilina, Slovenská republika
II. Základné ustanovenia
2.1. Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi,
ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.
III. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady
3.1. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu
vytkol u Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24
mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo
zodpovednosti za vady zaniknú.
IV. Zodpovednosť za vady
4.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej
dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
4.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má
digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas
dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu
alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej
dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s
digitálnymi prvkami.
4.3. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti
predávajúceho za vady ako v odsekoch 4.1 a 4.2, nie však kratšej ako
jeden rok od dodania veci.
4.4. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej
dodania Kupujúcemu, a ktorá sa prejaví do 6 mesiacov od dodania veci,
a to v prípade ak Kupujúci nevystupuje v postavení
spotrebiteľa.
V. Práva zo zodpovednosti za vady
5.1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu
právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z
kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť
5.2. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si
predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady,
ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny
alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po
splnení povinností predávajúcim.
5.3. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva
podľa bodu 5.2., len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady,
najneskôr do uplynutia doby podľa bodov 4.1 až 4.3 tohto Reklamačného
poriadku.
5.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na
náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
VI. Vytknutie vady
6.1. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej
osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo
pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na
adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o
ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po
uzavretí zmluvy.
6.2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel
prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
6.3. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady
bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí
vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1, Zákona č. 40/1964
Zb. Občiansky zákonník v platnom znení odstráni. Lehota oznámená podľa
predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak
dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci
nemôže ovplyvniť.
6.4. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne
oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom
vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou
osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu
opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované
vytknutie vady sa § 621 ods. 3, Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným
stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení.
6.5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe
objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil
kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie
tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo
opomenutie predávajúceho.
VII. Odstránenie vady
7.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou
veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný
alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil
predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na
hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či
by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
7.2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú
možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti vrátane okolností podľa bodu 7.1. druhej vety.
7.3. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo
kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia
závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý
kupujúci vec požadoval.
7.4. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec
predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Zákona č. 108/2024 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
7.5. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné
náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec,
ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich
mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide
o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred
upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci
po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak
kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej
predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na
vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný
výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré
predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by
predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
7.6. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu
opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje
odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a
účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu
dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci
zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
7.7. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody
spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred
jej výmenou.
7.8. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č.
108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v platnom znení.
7.9. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť
od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517
ods. 1 ., Zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, ak
a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6
Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v platnom znení,
c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Zákona č. 108/2024
Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
platnom znení,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny
alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v
primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
7.10. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a
hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
7.11. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 7.9., ak sa
kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné
bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je
zanedbateľná, nesie predávajúci.
7.12. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť
len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od
zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si
ostatné veci bez vadnej veci.
7.13. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu
na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola
nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada
prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci
zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a
nebezpečenstvo predávajúceho.
7.14. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu
najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní,
že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
7.15. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej
ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak
kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s
úhradou znáša predávajúci.
7.16. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním
veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
VIII. Zodpovednosť za vady digitálneho plnenia
8.1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase
jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o
digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých
plnení.
8.2. Obchodník odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom,
čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí
spotrebiteľovi s ohľadom na povahu digitálneho plnenia a účel, na ktorý
spotrebiteľ digitálne plnenie požadoval.
8.3. Obchodník môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné
alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
najmä na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady a na závažnosť
vady.
IX. Zodpovednosť za vady služby
9.1. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vec pri jej prevzatí
objednávateľom.
9.2. Ak sa vada prejaví do uplynutia 24 mesiacov odo dňa, kedy si mal
objednávateľ vec prevziať, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už
v čase prevzatia. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento
predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.”.
X. Záverečné ustanovenia
10.1. Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných
obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov
tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a
poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené
na doméne Webového sídla Predávajúceho.
10.2. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia
na Webovom sídle Predávajúce dňa 01.07.2024